Mieszkańcy Kielc!
Każdego dnia obserwujemy potężne korki komunikacyjne w naszym mieście. Mimo znaczących inwestycji drogowych, problem narasta. Wyobraźcie sobie, że nie mamy zbudowanej przez GDDKiA obwodnicy w ciągu drogi krajowej S-7 i cały biegnący tamtędy ruch – również tranzytowy (ok. 22 tys. pojazdów na dobę na węźle Wiśniówka(1) ) – jest kierowany przez miasto. Musielibyśmy chyba uciekać z tej naszej „zielonej wyspy”. Tymczasem władze miasta chcą nam zafundować właśnie taki scenariusz, wprowadzając ruch tranzytowy na kierunku Warszawa/Łódź – Tarnów, obecnie biegnący ul. Tarnowską, przez już oficjalnie opublikowane plany, wprowadzające ten ruch ulicami Radomską, Witosa, Zagnańską, Gosiewskiego, Żelazną, Armii Krajowej, Pakosz, Marmurową, Husarską, Wapiennikową.
Wyprowadzając ruch tranzytowy z ul. Tarnowskiej kierują go na „południową obwodnicę śródmieścia”, co w istocie nie załatwia żadnego problemu komunikacyjnego miasta, bowiem w jego obrębie inaczej kanalizuje ten ruch. Według aneksu do raportu oddziaływania na środowisko i prognozy firmy EKKOM ma tędy w roku 2017 przejeżdżać do 25 tys. pojazdów na dobę.
Kolejny szalony pomysł to zgoda na to, aby droga S-74 /Piotrków Trybunalski – Sandomierz/ przebiegała również przez środek miasta – w ciągu ul. Jesionowej. Już teraz na wyjeździe w kierunku Cedzyny natężenie ruchu przekracza 32 tys. pojazdów na dobę, a docelowo po modernizacji drogi krajowej 74 na S74 (droga ekspresowa) wg słów dyr. Regionalnej Dyrekcji GDDKiA w Kielcach(2) wjedzie dodatkowo 20 tys. pojazdów na dobę a więc łącznie 50 tys.!
Władze miasta są głuche na nasze argumenty – nie chcą przyjąć i zrealizować docelowych rozwiązań w postaci prawdziwych obwodnic miasta, wschodniej /Wiśniówka – Morawica/, północnej S-74 /Kostomłoty – Wiśniówka – Cedzyna/ oraz południowej /tzw. „trasa posłowicka”/. To dopiero pozwoliłoby na lata rozwiązać problemy ruchu tranzytowego wokół Kielc i ruchu w obrębie Miasta i uwolniłoby nas mieszkańców od korków, spalin i hałasu. Co więcej, te inwestycje okazałyby się tańsze od aktualnie forsowanych przez Miasto.
Żądamy budowy prawdziwych obwodnic i nie godzimy się na połowiczne szkodliwe rozwiązania, które mogą się utrwalić i na całe lata zniszczyć środowisko naturalne i zdrowie nas wszystkich.
Jeśli popierasz tę inicjatywę, podpisz załączone petycje do Prezydenta i Marszałka, którzy wspólnie powinni rozwiązać ten problem. Władza jest dla nas i ma rozwiązywać nasze problemy a nie je tworzyć i pogłębiać! Podpisz petycje!
(1) Raport GDKiA Raport: „Generalny pomiar ruchu w 2015 r na drogach krajowych i wojewódzkich”
(2) Na spotkaniu Grupy roboczej które odbyło się w kwietniu 2016 r. dotyczące lobbowania na rzecz drogi S74.